مقالات آرشیو خبر ها
در حال حاضر تنها کسی که می تواند باعث شود مکس ادامه ندهد، بی شک خود مکس خواهد بود

در حال حاضر تنها کسی که می تواند باعث شود مکس ادامه ندهد، بی شک خود مکس خواهد بود

درخشش میلیک کافی بود تا یوونتوس خود را در نیمه نهایی رقابت های کوپا ایتالیا ببیند. در دیدار امشب یووه مقابل فروزینونه، شاگردانش مکس الگری توانستند با هتریک میلیک در کنار گلزنی ییلدیز با برتری چهار بر صفر زمین را ترک کرده راهی دیدار نیمه نهایی برابر لاتزیو شوند.

 

حالا یووه یک گام دیگر به یکی از اهداف این فصل خود یعنی قهرمانی در کوپا ایتالیا نزدیک تر شده. اما این پیروزی در حالی رقم خورد که مکس الگری، مربی این تیم برای چهارصدمین بار نشستن بر روی نیمکت هدایت بانوی پیر ایتالیا را تجربه کرد و توانست به دویست و شصت و پنجمین پیروزی خود همراه سیاه و سفیدهای یووه دست یابد، رکودی که بی تردید نمی تواند کم ارزش تلقی شود. به ویژه که وقتی به تعداد شکست های این تیم با مربیگری او نگاه می شود که تنها رقم شصت و هفت را در کنار شصت و هشت تساوی نشان می دهد.

 

به نظر می رسد در شرایط کنونی و با توجه به سخنان مدیران یووه، الگری به معای یوونتوس است و یوونتوس به معنای الگری. امشب شاهد لبخند رضایت بخشی از یک پیروزی بزرگ بودیم، لبخندی که به تنهایی نشان از برتری چهار گله این دیدار نمی داد، بلکه به بیننده القا می کرد که مکس از رسیدن به بخشی از اهداف اش در شرایط سخت راضی ست، حتی اگر این رضایت را به زبان نمی اورد.

 

پیروزی در این دیدار جنبه مهمی داشت که نشان داد الگری آهسته به هدف ابتدایی سال نزدیک شد، بسیار هم آهسته و البته در میان موج انتقادها و روزهای افت شاگردانش که با گذشت از بحران ثابت کرد یک مربی می تواند با مرور زمان و با وجود دانستن از دوست نداشته شدن از سمت و سوی تیفوسی های تیم اش همچنان به برنامه خود ادامه دهد.

 

امروز هدف الگری پیش روی چشمان هواداران فوتبال نمایان شد، هدفی که می گفت این گروه قادر به رویارویی با همه چیز و هر اتفاقی خواهد شد؛ دقیقا هر اتفاقی، زیرا از نظر او بهترین تیم آنی نیست که بهترین بازی را انجام دهد، حتی آن تیمی که برنده میشود هم بهترین تیم نیست. بهترین تیم، تیمی ست که می دانند چگونه با هزاران سناریو و حوادثی که در یک مسابقه به وجود می آید کنار بیاید و خود را از تنگنا خارج کرده و نتیجه ای کسب کند که می خواهد، حتی اگر زیبا بازی نکند.

 

این فوتبال است و هر اتفاقی در هر لحظه از مسابقه ممکن است روی دهد، اما اگر شما بدانید و برای رویارویی با هر صحنه آماده شده باشید میتوانید از فشار خارج شده و مسیر درست را برای در دست گرفتن ادامه بازی پیش بگیرید، حتی اگر در آن بازی شکست خوردید باز هم تجربه آن دیدار از شما یک تیم پخته تر می سازد.

 

مطمئنا این سطح از نمایش و بلوغی که در ترکیب تیم جوان الگری دیده می شود مدیریت را متقاعد خواهد کرد که برای آینده نیز صبوری امسال را نشان دهند، زیرا عملکرد مربی و شاگردانش در طول فصل به گونه ای رقم خورده که قابل دفاع است و در صورت تداوم این روند می توان انتظار آغاز دوره ای جدید را از بانوی پیر داشت که همانند گذشته استواری یووه را به هواداران نشان دهد و طرفدار را امیدوار به لذت بردن از فوتبال کند. در حال حاضر با این شرایط تنها کسی که می تواند باعث شود مکس الگری ادامه ندهد، بی شک خود مکس خواهد بود.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: